فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
سرخط خبرها

آیا صلاحیت حسن روحانی رد شده است؟ (۴ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۸۰۶۴
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
  • ۱
آیا صلاحیت حسن روحانی رد شده است؟ (۴ بهمن ۱۴۰۲)
برخی رسانه ها مدعی شدند: رئیس‌جمهور سابق که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شده بود، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که خبرگزاری برنا صبح امروز اعلام کرد که حسن روحانی رئیس جمهور سابق که برای نامزدی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بود، رد صلاحیت شده است، برخی خبرگزاری ها از جمله خبرآنلاین این موضوع را رد کرده اند.

طبق جدول زمان‌بندی این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری طی امروز ۴ بهمن‌ماه و فردا ۵ بهمن ماه، ابلاغ مراتب رد صلاحیت به داوطلب توسط وزارت کشور یا فرمانداری‌های حوزه انتخابیه صورت خواهد گرفت.

با این حال سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی اعلام کرده که هنوز اسامی داوطلبان انتخابات خبرگان به وزارت کشور اعلام نشده و رسانه‌ها از هرگونه گمانه‌زنی بپرهیزند.

اما برخی رسانه‌های دیگر از چند موضوع که باعث رد صلاحیت احتمالی حسن روحانی برای نامزدی انتخابات مجلس خبرگان رهبری یاد کرده اند:

۱- دخالت دولت در بازرارز با دستور حسن روحانی که منجر به صدورحکم دادگاه برای رئیس و معاون سابق بانک مرکزی شد.

۲-دولت با تشویق مردم برای ورود ویژه به بورس و سپس فروش سهام دولتی و رفع کسری بودجه و در نهایت رها کردن بازار سهام، ضربه بزرگی به اعتماد عمومی وارد کرد.

۳- افراد نزدیک به حسن روحانی بار‌ها از نقش آفرینی برادر ئیس جمهور در تصمیم گیری‌های مهم کشور سخن گفته بودند، پرونده حسین فریدون پس از بررسی توسط قوه قضائیه منجربه صدور حکم حبس برای برادر رئیس جمهور شد.

۴- به گفته بسیاری از کارشناسان شرایط امروز مسکن کشور، نتیجه ترک فعل دولت روحانی درکاهش قابل توجه ساخت مسکن ازسال ۱۳۹۲ به بعد است.

۵- نابودی اشتغال و تولید باتقویت واردات و قاچاق و عدم حمایت از تولید داخلی و عدم تبیین چرایی

۶- افزایش قیمت نرخ بنزین توسط دولت و عدم اطلاع رسانی در خصوص افزایش قیمت بنزین درسال ۹۸ که منجربه حوادث تلخی شد.

۷- توهین به رهبری، نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری درهمین خصوص میگوید: «رهبری فرمودند اگرخارجی‌ها آن برگه برجام را پاره کنند، ما برگه برجام را آتش میزنیم. اما بعد از آن سخنان آقای روحانی گفتند، انگار یک منقلی اینجا هست که آدم بخواهد داخل آن کاغذی را آتش بزند»

۸- همکاری با تحریم کنندگان از طریق اجرای غیرقانونی قرارداد‌های پالرمو و سی‌اف‌تی

۹- ترک فعل در حوزه‌های مختلف به خصوص در مقابله باهمه گیری کرونا

۱۰- اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت روحانی با وجود مخالفت صریح مقام معظم رهبری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
0
0
رد صلاحیت برای رئیس جمهور ها تازگی نداره همه آنها به غیر از مقام معظم رهبری متاسفانه صلاحیت شان بعد از دوره 8 سال رد شدن من موندم اینا که صلاحیت نداشتن چطور 8 سال بودن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->